אוסף הסביבונים המעניין ביותר, ואתם גם יכולים לסובב אותם

    עמית דניאל No Comments on אוסף הסביבונים המעניין ביותר, ואתם גם יכולים לסובב אותם

    זהו אולי אוסף הסביבונים המעניין ביותר • 600 סביבונים שאם תפגשו בבעליהם, אריה מרגלית, אתם גם תשחקו בהם • ובאיזה מדינה מרבים לשחק בסביבון? רמז: לא בישראל • סוב סוב סוב

    צילום: יעקב כהן
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן 1 Comment on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמה סביבונים אספתם בחייכם? אם בכלל. איש עסקים בשם אריה מרגלית שוחח בתכנית "זמן אוויר" עם מנחם טוקר בעקבות אוסף הסביבונים שלו שכולל 600 סביבונים ועוד כמה שבדרך.

    "היו לי אוספים רבים" הוא מספר "בתור ילד שגדל במושב אספתי גם אפרוחים שחרחרים ופריטים נוספים" על האוסף הקיים הוא מספר "כשהגעתי ל-600 סביבונים הפסקתי לספור. אני לא מסובב את כולם אם כי כל סביבון עבר בדיקה האם הוא מסתובב איך וכמה. יש פה עניין של פיזיקה, מדע ואשליות אופטיות. זה מאד מעניין אותי" הוא אומר.

    "הסביבון הכי מרגש שיש לי באוסף" הוא מספר "הם שני סביבונים שמגעים מפולין. לדעתי הם שרדו את השואה. הם עשויים מעופרת יצוקה וחרוט עליהם 'נס גדול היה שם' ולא 'פה'. קניתי אותם דווקא ב'איביי'. יש עוד סביבון אחד מרגש שקניתי לפני כ-20 שנה מחנות כלי כסף בשכונת נווה צדק שבתל אביב".

    על הסביבון הכי יקר שלו הוא מספר "יש לי סביבונים מיהדות גרוזיה. הם עשויים מנחושת. מעשה ידי אמן. אמנם הם פחות מסתובבים אבל הם סביבונים. יש יותר יקרים יש מקריסטל כחול. יש בעולם כמובן סביבונים יקרים יותר. אני ראיתי במו עיני סביבונים שעולים 3,000 דולר אבל אלו סביבונים של אמנים עם חתימות" באשר למיוחד שבסביבוניו הוא מספר "יש סביבון שמסתובב ולא מפסיק. זה מאד מיוחד".

    "אני עושה פעילויות וסדנאות גם למבוגרים בנושא. אני גם נותן לאנשים לנגוע בסביבונים, לשחק. לא שם את זה בויטרינות. אני נהנה מאד מזה. אני מתעמק בנושא הסביבונים, על הייחודיות שלהם ויש הרבה. תתפלא לשמוע שהמדינה בה הכי הרבה משחקים בסביבון היא יפן. שם כשנולד בן נותנים מתנה סביבון שנקרא 'קומה' כלומר חוזקה".

    לסיום אומר מרגלית על השקעתו בסביבונים "שאתה נותן להם בקטן והם מחזירים לנו בגדול".

    האזינו:



    0 תגובות